Tilausasiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä tekemällä tilauksen FunSensen verkkokaupassa. Perehdythän ehtoihin huolellisesti. Toimittajalla on oikeus päivittää näitä Ehtoja ilman ennakkoilmoitusta.
Tuotteet ja tuotehinnat
Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveroa 24 %. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
Maksutavat
Yksityisasiakkaalla on mahdollista valita itselleen sopiva maksutapa useasta eri vaihtoehdosta. Tutustuthan eri palveluntarjoajien maksuehtoihin.
Paytrail maksutavat kortilla tai verkkopankissa.
Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Lasku-/Osamaksuvaihtoehdot yksityisasiakkaille
Walley: Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa
Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Tutustuthan etukäteen Walleyn ehtoihin täällä.
Yritysasiakkaat
Yritysasiakkaat, kunnat ja kuntayhtymät voivat valita maksutavaksi laskun. Laskutus tapahtuu Finvoicer-palvelun kautta. Ensisijainen laskutustapamme on verkkolasku. Muista toimitustavoista sekä selvitystyöstä perimme 15 euron laskutuslisän. Tarkemmat ohjeet saat tilauksen teon yhteydessä tai asiakaspalvelustamme info@funsense.fi. Jotta yrityksenne välttyy lisäkuluilta, ethän epäröi ottaa yhteyttä.
Tilaaja! Muistathan etukäteen varmistaa organisaatioltasi verkkolaskutusohjeet ja muu laskutukseen liittyvä ohjeistus!
Maksuehto tilausvahvistuksesta 14 pv netto, huomautusaika 7 pv, viivästyskorko 10,5 %. Mikäli tarvitset yrityksellesi pidemmän maksuajan, otathan yhteyttä etukäteen. Yrityskaupassa tuotteet lähetetään pääsääntöisesti vasta, kun maksusuoritus on kirjautunut tilillemme.
Tekemällä tilauksen sitoudut näihin ehtoihin. Organisaatio on velvollinen korvaamaan virheellisistä tai puutteellisista laskutustiedoista johtuvat lisäkulut.
Tilauksen käsittelykulut
Tilauksen käsittelykulut sekä sisältävät kaikki pakkaukseen ja toimitukseen liittyvät kulut ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan.
Yksityisasiakkaalle kulut ovat 2,50/6,90/8,90/19,90 euroa. Jos yksityisasiakkaan tilaussumma ylittää 100 euroa, emme veloita käsittelykuluja.
Yritysasiakkaalle käsittelykulut ovat 9,90/19,90 euroa riippuen toimitustavasta. Mikäli tilaajayritys ei ole valinnut kassalla yrityksille tarkoitettua toimitustapaa, FunSense pidättää itsellään oikeuden lähettää tilaus halvinta toimitustapaa käyttäen.
Toimitukset
Lähetämme tilaamasi tuotteet 48 tunnin kuluessa tilauksen saapumisesta. Toimitusvaihtoehtoina on Posti ja Matkahuolto, toimitus suoraan kotiovellesi (ei käytössä valitessasi maksuttoman toimituksen) ja nouto Alisan ihmemaasta. Yksityisasiakkaan tilauksen ylittäessä 100 euroa, voit valita myös maksuttoman toimituksen, joka toimitetaan edullisinta toimitustapaa käyttäen noutopisteeseen.
Tilatessasi Alisan ihmemaahan, saat erikseen viestin kun tilauksesi on noudettavissa. Noudathan tilauksen 7 päivän kuluessa, muutoin tilaus katsotaan noutamatta jätetyksi ja siihen sovelletaan samoja ehtoja kuin toimipistelähetyksissä (kts. kohta Noutamaton lähetys).
Toimitusaika on noin 1-3 arkipäivää. Lähetyksille on saatavilla seurantakoodi, jolloin tilausta voi seurata OmaPosti tai Paketit sovelluksien kautta. Postin Pikkupaketit toimitetaan perusjakelussa suoraan tilaajan postilaatikkoon. Yksittäiset pienlähetykset toimitetaan kirjepostina, jotka ovat perillä viiden työpäivän kuluttua tilauksen käsittelystä.
Toimitus Ahvenanmaalle tilauksesta riippumatta käsittelykuluineen yhteensä 19,90 euroa (sis. tulliasiakirjat).
Huomioithan, että toimipaikat säilyttävät paketteja ainoastaan 7 päivää (viikonloput ja pyhäpäivät sisältyvät tähän seitsemään päivään riippuen noutopisteen aukioloajoista). Tämä koskee myös Alisan ihmemaahan noudettavaksi toimitettuja tilauksia. Pyydämmekin varmistamaan aina ennen tilaamista, että tilauksen yhteydessä annettu puhelinnumero on oikein, jotta saapumisilmoitus tulee perille.
Jos jokin tilauksen tavaroista on loppunut varastostamme, olemme sinuun yhteydessä. Tällöin toimitus voi viivästyä ilmoitetusta.
Yritys pidättää itsellään oikeuden valita tilaukselle sopivin lähetystapa riippuen tilauksen sisällöstä.
Ylivoimainen este
Ylivoimaisen esteen (force majeure) johdosta FunSensellä on oikeus siirtää ja/tai rajoittaa palvelujen toimittamista ilman FunSensen korvausvelvollisuutta. Tällaisia tilanteita voivat olla esimerkiksi sota, kapina, sisäinen levottomuus, viranomaisen suorittama pakko-otto tai takavarikko julkiseen tarpeeseen, tuonti- tai vientikielto, luonnonmullistus, yleisen liikenteen tai energiajakelun keskeytys, lakko tai muu työselkkaus tai tulipalo tai muu vaikutuksiltaan yhtä merkittävä ja epätavallinen sopijapuolista riippumaton syy.
FunSensen toimittajaa kohdannut ylivoimainen este katsotaan myös FunSensen ylivoimaiseksi esteeksi.
Tuotteen palautusoikeus ja peruutusehdot
Jos olet kuluttaja sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta. Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi sähköpostiimme info@funsense.fi. Odota vastausta. Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla.
Asiakkaan on maksettava palauttamisesta/peruuttamisesta aiheutuvat kustannukset itse. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle. Tuotteiden palauduttua palautamme tuotteiden hinnat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti käyttämällä sitä maksutapaa, jolla tilaus on maksettu verkkokaupassa.
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, vahingoittumaton ja jälleenmyyntikelpoinen. Alkuperäisten tuotemerkintöjen ja lappujen tulee olla paikallaan. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on yrityksellä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.
HUOM! Paketin noutamatta jättäminen ei ole asiakaspalautus.
Purukoruilla ja muilla pureskelutuotteilla ei ole palautusoikeutta, mikäli pakkaus on avattu.
Noutamaton lähetys
Paketin noutamatta jättäminen postista tai lähettäminen paluupostissa ilman erillistä ilmoitusta ei riitä kaupan peruuttamiseksi. Noutamatta jätetyistä lähetyksistä perimme 20,00 euroa käsittelykuluja.
Emme automaattisesti lähetä noutamattomia tilauksia uudelleen. Jos haluat vastaanottaa tilatut tuotteet uudelleen, voit tehdä uuden tilauksen verkkokauppamme kautta. Tilaajan väärin ilmoittama puhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite voivat johtaa siihen, että saapumisilmoitus ei ole mennyt perille ja tilaus on tästä johtuen palautunut meille noutamattomana. Pro Helmi Oy / FunSense on oikeutettu perimään noutamaton lähetys -kulun (20 eur) myös siinä tilanteessa, jos saapumisilmoitus ei ole mennyt perille tilaajan ilmoittamista puutteellisista tiedoista johtuen tai muista yrityksestä riippumattomista syistä.
Tuotevirheen korjaaminen
Jos toimitettu tuote on vioittunut, voit tehdä tuotteesta virheilmoituksen sähköpostitse info@funsense.fi. Samalla pyydämme ilmoittamaan, palautatko tuotteen ja haluatko rahat takaisin vai toivotko, että lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tilalle. Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti käyttämällä sitä maksutapaa, jolla tilaus on maksettu verkkokaupassa.
FunSensen verkkokauppa pidättää yksinoikeuden kaikkiin muutoksiin.
Erimielisyyksien ratkaiseminen
Osapuolet pyrkivät neuvottelemaan erimielisyyksistä, mutta mikäli osapuolten välillä ei synny sopua, on kuluttaja-asiakkaalla oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajaneuvonnan tietoon tai riita-asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Yritysten väliset sopimuksesta aiheutuvat riidat ratkaistaan lopullisesti välimiesmenettelyssä Keskuskauppakamarin välimiesmenettelysääntöjen mukaisesti.